2012. december 6., csütörtök

Nagy sikerű hajtovány

Ismét blogbarangoltam egyet, és Limara fantasztikus pékségében találtam egy nagyon izgalmas péksüteményt. A receptet kicsit átalakítottam a mi hűtőnk-kamránk és ízlésünk alapján, de az biztos, hogy nagyon finom dolog lett belőle :) 

Sajtos-pástétomos hajtovány

Hozzávalók - a tésztához: 1 kg liszt, egy csupor tej, egy csupor szána, 2 tojás sárgája, egy dl olaj, 2 ek só, pici cukor, 5 dkg élesztő
- a krémhez: 20 dkg májkrém, 1 tk só, 1 tojás, 20-25 dkg reszelt sajt, oregano - és/vagy bármi, ami a házban található, pl tepertőkrém, vagy konzervhal (amit az utolsó adagnál én is használtam, tekintve, hogy a krém kevésnek bizonyult a tésztához). Amúgy a legnagyobbat talán itt változtattam a eredeti recepthez képest, ugyanis ott margarinnal van kikeverve a krém, de azt el nem tudtam volna képzelni - esetleg egy kis vajat (pláne fűszervajat) találnék illőnek :)
- a tetejére: a maradék tojásfehérje, szezámmag, lenmag, só

A tésztához az élesztőt felfuttatom egy pici cukorral és langyos vízzel. A liszthez keverem a sót, az olajat, a tejet, szánát és a két tojás különválasztott, felvert sárgáját, végül a felfutott élesztőt és rugalmas tésztát gyúrok belőle, majd meleg helyen duplájára kelesztem. A krémhez a tojást felverem, sózom, hozzákeverek nagyjából két teáskanálnyi oregánót, majd a májkrémet és a reszelt sajtot.
Ha a tészta megkelt, felvágom - Limara kettőbe, én négybe, mert kisebb helyem van nyújtani, sőt, következőben ötbe vagy hatba fogom vágni, mert még így sem sikerült kellő helyet szerezni neki - és nagyon vékonyra nyújtom. (Vagyis nyújtanám, ha lenne helyem... Nagyjából 1-2 mm-re kellene kinyújtani a tésztát ahhoz, hogy tényleg szép legyen kisülés után) Megkenem a krémmel, szorosan feltekerem, trapéz alakban felvágom és sütőpapíros tepsibe teszem. Alaposan megkenem tojásfehérjével, majd megszórom a szezámmag-lenmag-só keverékkel és még egy 20 percet kelni hagyom a tepsiben, közben begyújtom a sütőt, hogy bemelegedjen. Amíg az első adag kelt, én kinyújtottam, megkentem és feltekertem a maradék tésztát, majd fóliába csavarva hűtőbe tettem a tekercseket felhasználásig.
Ha a tepsiben is keltek egy kicsit a tésztácskák, akkor sütőbe teszem őket és nagyjából 20 perc alatt mosolygósra sülnek.

Elkészítési idő (a kelés idejét is beleszámolva): 2 óra



Ideális sörkorcsolyának, bár mi most forralt bort ittunk mellé; másnap pedig csodás reggeli és uzsonna lett belőle :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése